Dusetų dailės galerijos fotografų kūrybos paroda Antazavės dvare
Antazavės dvare vasario 25 d. įvyko Dusetų dailės galerijos fotografų kūrybos parodos pristatymas ir susitikimas su autoriais. Susitikimą vedė, fotografus kalbino kultūrinės veiklos Antazavės dvare koordinatorė Liliana Žutautienė, parodą pristatė ir jos kuratorius – Kultūros centro Dusetų dailės galerijos direktorius Alvydas Stauskas.
Parodoje savo kūrybą rodo Regina Barzdaitė, Rimantas Bikulčius, kun. Vytautas Dagelis, Dalius Dūdėnas, Genadijus Kovaliovas, Irmantas Kovaliovas, Algimantas Navickas, Normantė Ribokaitė, Benjaminas Sakalauskas, Alvydas Stauskas, Vilija Visockienė.
Fotografų darbuose – plati vaizdų ir emocijų paletė. Kiekvieno menininko ji – savita, išgryninta, įjautrinta sava patirtimi.
R. Barzdaitės nuotraukų serijoje „Palikti“ – apleistų, griūvančių namų vienatvėje dūla čia gyvenusių žmonių drabužiai, sutrūniję rakandai, kuriuos dar kartais nušviečia pro apmusijusius langus įspindęs saulės spindulys.
Virtuoziško peizažo meistro R. Bikulčiaus cikle „Ūkanoto ryto magija“ – kosminis šviesos bei šešėlių teatras, kuriame užfiksuotos trapios aušros akimirkos prieš pat pakylant dienos uždangai.
Kunigo V. Dagelio sukurtame juodai – baltų nuotraukų cikle „Laiko naikinamos akimirkos“ kalbama apie buities laikinumą bei būties amžinatvę, gebėjimą matyti Čia ir Dabar. Tos sugautos akimirkos kelia nuostabą, nes kiekviena iš jų – pirma ir paskutinė, niekada neatsikartosianti.
G. Kovaliovas – Dusetų metraštininkas, dažno dusetiškio namuose rastume jo darytų analoginės fotografijos atspaudų. Fotografas parodai pateikė nostalgiškus vaizdus iš ciklų „Kaime“, „Vaikystė“. Kiek čia tų metų, atrodo, pralėkė – o Dusetos vietomis pasikeitė neatpažįstamai, vaikai jau augina savo vaikus… Vienas iš „Vaikystės“ ciklo herojų – Irmantas, seka tėvo pėdomis, tapo fotografu. Jo cikle „(Ne)vienas“ – kraštovaizdžio minimalizmas, lyg savotiškais hieroglifais pagyvintas žmonių figūrėlėmis bekraštėje erdvėje bei laike.
N. Ribokaitės kūryba – plati ir daugiabriaunė, nuo klasikinio žanro portretų, peizažų iki kompiuterinėmis manipuliacijomis sukurtų darbų. Visiškai nauja serija „Tolima šalis“ – taip pat sukurta montažo būdu. Didelio formato nuotraukose regime įspūdingus vaizdus, lyg Juros periodo eroje po Sartų ežerą braidžiojančius milžiniškus paukščius, į kuriuos baukščiai žvelgia jau mūsų dienų žvejai iš savo trapių valtelių.
A. Stauską, kaip fotografą, labiausiai žinome iš jo sukurtų paslaptingų, efektingų „Vandens metamorfozių“, bet šį kartą jis netikėtai nustebino nauja darbų serija „Islandija“. Nuotraukose – ta tolima ir atšiauri su visiškai kitokiu peizažu, kultūra, tradicijomis ir galbūt tuo mus ypatingai viliojanti šalis.
B. Sakalauskas ypatingai daug laiko leidžiantis gamtoje fotografas ir šioje parodoje matome jo taikliai sugautas akimirkas iš paukščių ir gyvūnų gyvenimo, iš to amžinai besisukančio Gyvybės rato.
V. Visockienės „Sakmių“ serija – tai noras per šiuolaikinę moterį prakalbinti lietuviškas deives – primirštas, tačiau vis dar stiprias, pasirodančias tada, kai jų labiausiai reikia.
D. Dūdėnas nuotraukose iš paukščio skrydžio kviečia gėrėtis egzotiška kerinčio grožio Maljorkos sala smaragdinėje Viduržemio jūroje. Šios nuotraukos – lyg vitaminai akims po ilgos, dažniausiai tamsios lietuviškos žiemos.
Tačiau tereikia pakilti virš mūsų šimtų ežerų, miškingųjų kalvų, pievų tinkamu paros metu – ir būsime ne mažiau apstulbinti lietuviškomis spalvomis bei formomis. Taip stebinti puikiai sugeba A. Navickas, kurio nuotraukos reprezentuoja mūsų išskirtinį kraštą – tikrai turime kuo džiaugtis, kuo privilioti svečius pas save.
Parodą aplankyti galima iki kovo 7 d.
V. Visockienė, nuotr. autorės